söndag 1 juli 2012

Kossafläckig tårta


När min svärmor fyllde år ville hon att jag skulle baka en tårta till henne. Hon önskade att det gärna fick vara något med blommor eller kossor och att den skulle innehålla "den där goda vita grejen du bjöd på". Sen berättade hon att hon hade en massa smultron i frysen som jag kunde använda om jag ville och det tackade jag inte nej till.

Resultatet blev en ljus tårtbotten som jag fyllde med vit chokladgansch, smultronmousse och hela smultron. Jag spacklade tårtan med vaniljsmörkräm och täckte den med marsipan.

 
 

Denna gång gjorde jag dekorationen lätt för mig och tog med mig saxen ut i trådgården och hämtade en stor rosa pion. Jag tyckte det blev jättefint att dekorera med en levande blomma. Som jag sagt tidigare, enkelt är riktigt snyggt det med! :)



2 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg du har! Hittade hit av en slump när jag googlade ;) Finns ju många tårt/bakbloggar där ute men din tycker jag inspirerade lite extra! Den här tårtan lät ju himla god, vilket många av dina andra tårtor också gör :) Din sida hamnar nu i favoriter! :) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååå tack, vad roligt att du tycker att min blogg är inspirerande! Det är ju precis det jag vill att den ska göra. :) Det värmer verkligen att få höra att bloggen är uppskattad, det gör att man bara vill blogga mera.

      Kram
      Nathalie

      Radera