tisdag 10 juli 2012

Ett litet tips...


Ibland kan det vara svårt att komma på en bra present eller kännas tråkigt att bara ge en blomma. Tänkte tipsa er om en rätt så bra och rolig grej som ni kan göra och ge bort.

Leta fram ditt bästa recept på en enkel kaka eller dylikt. Det bästa är om det är av rör-i-ihop typen, det vill säga att alla ingredienser bara ska röras ihop. Mät upp alla torra ingredienser och häll i en fin glasburk så att man ser alla lagren av innehållet. Det enda personen som får presenten behöver göra är att tillsätta vätska, så som smält smör, mjölk eller ägg. Receptet jag använde mig av hittar ni här, men jag uteslöt mandelspånen. Sedan dekorerade jag burken med ett virkat spetsband och tillverkade en en etikett som jag skrev tillvägagångssätt och vad det var för kaka på. Busenkelt och i högsta grad personligt!

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar