tisdag 31 juli 2012

Super Mario-tårta


Denna tårta bakade jag till en Super Mario-tokig kille när han skulle fylla 24 år. Det enda jag hade fått riktlinjer om av min vän som skulle ge bort tårtan var att det skulle vara en minitårta och att han tyckte om choklad, i övrigt fick jag helt fria händer i tårtskapandet. Hade tidigare googlat på Super Mario tårtor och önskade att jag skulle få baka just en sådan tårta. Det finns så otroligt många fina varianter!


Jag valde att lägga krutet på Mario och gjorde resten av tårtan ganska enkel. Några av de typiska figurerna fick pryda sidorna på tårtan.

 
 

Tårtan innehöll ljusa bottnar som fyllts med blåbärsmousse och chokladfluff gjort på Lindt Exellance Blueberry Intense. Den är sedan spacklad med en chokladsmörkräm och täckt med marsipan. Dekorationerna är gjorda av både marsipan och modelleringspasta.

Klar för leverans! Fick ta lite cellofan då tårtan blev för hög för att kunna ha locket på. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar