tisdag 24 juli 2012

Blixten McQueen nummer 2


Som jag skrev i föregående inlägg så skulle jag ju baka två stycken tårtor med Blixten McQueen från Cars på. Detta är då helt enkelt tårta nummer två. :)

Tårtan betod av en ljus vanlijbotten fylld med jordgubbssylt och vaniljkräm som sedan spacklats med grädde och täcktes med marsipan.

 
 
 

Blixten är gjord i marsipan och hans detaljer är i modelleringspasta. Alla andra dekorationer är även gjorda i modelleringspasta. Precis som på den andra tårtan så stödde jag upp Blixten med några sugrör under så att han inte skulle riskera att sjunka ner i tårtan. Det som ska föreställa sand är söndersmulade digestivekex. För att fästa kaksmulorna blandade jag lite florsocker och vatten, som jag färgade med lite brun pastafärg, och penslade på marsipanen innan jag strödde på de efter bästa förmåga.

Stort grattis igen Emil på din 2- årsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar