söndag 12 februari 2012

Vit tryffelkaka


Till en trevlig sammankomst hemma hos våra fina vänner gjorde jag ett tappert försök att baka en vit tryffelkaka. Hade planer på att lägga ut receptet, men då jag totalt misslyckades med denna godsak låter jag bli. Vet inte riktigt vad som gick fel, antingen räknade jag fel på grädden eller så var receptet helt enkelt inte så bra som det först verkade, för stelnade gjorde den inte som den skulle. Smakerna fanns dock där och den blev rätt så god i alla fall. Uttrycket att man inte ska äta med ögonen kom väl till pass! :)


Kakan är garnerad med en massa chokladspån av mörk choklad samt kakao. 


Emma älskar allt som har med inredning att göra och i varje liten vrå hemma hos dem hittar man fina prylar. Eftersom att kakan inte blev någon skönhet gick Emma lös och stylade bilderna med lite av hennes inredningsdetaljer och om jag inte misstog mig så tyckte nog hon att det var riktigt skojigt! Tror bestämt att jag ska fota alla mina bakverk hemma hos henne! Tack darling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar