lördag 29 september 2012

Leo's Draktårta


När grannpojken Leo skulle fira sin 3 årsdag fick jag baka tårtan till hans kalas. Han älskar drakar och det var också en drake som fick pryda tårta. Annars fick jag helt fria händer att komponera och designa tårtan. Jag tog inspiration från sagornas värld där drakarna klättrar upp på slott och sprutar en massa eld. Dock skalade jag ner idén lite och valde att göra den lite barnsligare tårta. Draken fick även den vara lite snällare. Det är ju ändå 3-årskalas! :)

Tårtan bestod av:
Ljus tårtbotten
Blåbärsmousse
Lemon curd-grädde
Smörkräm med smak av citron
Täckt och dekorerad i marsipan



När jag gick över med tårtan frågade vi om Leo såg vad det var för något på tårtan varpå han utbrister "Ett monster!!" Barn är så ärliga! Ja, ett monster och en drake är väl rätt så lika, det får duga som betyg :)

Grattis på 3-årsdagen Leo!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar