måndag 18 juni 2012

Studenttårta


Förra fredagen var det dags för söta Jennifer att springa ut genom skolans dörrar och ta sin student med allt vad det innebär. Jag fick frågan redan i november om jag kunde baka till hennes student och då kändes det som att det var hur länge som helst dit. Men snabbt som attan så var den stora dagen här.

Jag skulle baka två tårtor, varav den ena skulle vara en studentmössa och gärna ha något med rosa på. Önskemålet var att de skulle innehålla något med vanilj, hallon eller jordgubbar eller choklad. Jag fick fria händer att kombinera ihop det som jag själv tyckte. Det resulterade i en ljus vaniljbotten fylld med jordgubbsmousse, färska jordgubbar och vaniljkräm. Tårtan spacklades med vit chokladsmörkräm och täcktes med marsipan.


Dekorationerna är i marsipan och då rosa är Jennifers favoritfärg fick det bli rosa rosor på som jag penslade med rosaskimrande pulverfärg. Dekorerade även med några vita prästkragar och några gula smörblommor. Somrigt!

Stort grattis till studenten Jennifer!

(Håll utkik här på bloggen så kommer snart ett inlägg med Jennifers andra studenttårta!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar