tisdag 10 december 2013

Williams biltårta

Nu har jag varit sådär fruktansvärt dålig på att uppdatera bloggen igen. Inte ett inlägg på nästan 2 månader har jag gjort och jag är så jätteglad att ni fortfarande hittar hit. Satt och kollade igenom en massa bilder och insåg att det finns lite tårtor och annat gott som vill synas i rampljuset. Denna tårta är en sådan. Okey, den här tårtan hör till de tårtor jag är mindre nöjd med men jag tänkte att ni ska få se den i alla fall. Jag bakade den till William till hans studentdag och det ända kraven jag hade var att det skulle vara något med Volvo och choklad. Proportionerna blev sisådär men den gick säkert att äta upp i alla fall. ;)

Tårtan innehöll:
Ljus tårtbotten
Mjölkchokladfluff
Jordgubbsmousse
Vaniljkräm
Spacklad chokladsmörkräm
Täckt med marsipan


3 kommentarer:

  1. Mindre nöjd?!! Den var ju skit fräck!!

    SvaraRadera
  2. Hej! Tycker det är en awesome tårta! Min som fyller 8 och han fick se den här! Han vill ha en sån! En fråga Hur fick du den till att bli en kombi? skulle man kunna få en liten beskrivning? tack på förhand! Mysan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Mysan!
      Tack så mycket! Själv är jag väl kanske inte jättenöjd med den. Men,men. Den är gjord i stort sett på samma sätt som biltårtan under kategorin steg-för-steg uppe till höger. Ända skillnaden är att det är mer tårta i den här ;)

      Radera