tisdag 19 mars 2013

Mamma Mu och Kråkan-tårta


Den här söta tårtan bakade jag i fredags till söta Nova som skulle fira sin 2-årsdag. Hennes mamma och pappa önskade att jag skulle hitta på något med Mamma Mu och Kråkan, vilket jag tyckte var ett kul tema. Klurade lite på vad jag skulle hitta på och kom på att det skulle vara gulligt att de skulle få ha lite picknick på, Mamma Mu brukar ju som bekant hitta på saker som kor normalt inte gör. :)
Novas föräldrar önskade även att tårtan skulle innehålla ljus tårtbotten, dumlefluff och bananmousse, ett utmärkt val tyckte jag. Jag spacklade tårtan med vaniljsmörkräm och täckte den med marsipan. Figurerna är gjorda i modellerings- och sockerpasta.


Trots problem med lite för lös bananmousse som resulterade i att jag fick göra om den samt att tårtan ändå, efter att ha fyllt tårtan med den nya moussen, buktade ut lite så blev jag jättenöjd med den. Det var lite klurigt att bara ha en tecknade bilder att gå efter och utifrån det göra en 3D figur, men visst ser man väl att det är Mamma Mu och Kråkan? Hur som så är det min tolkning av den populära tokiga kon och hennes kompis. :)

Grattis på 2-årsdagen Nova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar