söndag 10 mars 2013

Älskade mormors födelsedagstårta


På internationella kvinnodagen fyllde en väldigt speciell person, nämligen min älskade lilla mormor. Ända sen jag var liten har hon alltid påpekat att hon fyller på denna speciella dag, så det är liksom inte svårt att komma ihåg hennes födelsedag. Dock blev det kalas igår, men det spelar ju ingen roll. :) Min mamma stod för all god mat och jag bakade tårtan, kanske inte så otippat.

Tårtan innehöll:
Chokladbotten
Björnbörsmousse
Vaniljmousse
Spacklades med vaniljsmörkräm
Täcktes med marsipan och dekorerades i sockerpasta

Jag kan verkligen rekommendera björnbärsmoussen. Jättegod blev den! Vill du göra den så byt bara ut hallonen mot björnbären i receptet på hallonmoussen som finns under fliken recept här ovanför. 


Det blev lite stressigt när jag skulle skriva på tårtan, därav den fula texten. Så nej, kan inte rekommendera att skriva direkt på tårtan när man har bråttom. :P

Stort grattis på din födelsedag fina fina mormor!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar