lördag 21 januari 2012

Hockeytårta

Till en hockeyfantast som fyllde 50 år bakade jag denna tårta.


Tårtan skulle innehålla något med jordgubbar, men inte choklad, vilket var min första tanke. Så jag klurade lite och bestämde mig för att fylla tårtan med jordgubbsmousse och lemon curd-grädde. I övrigt är tårtan gjord på ljus tårtbotten, spacklad med mycket smörkräm och täckt med marsipan


Dekorationerna är tillverkade i marsipan, vilket jag ångrade grymt  mycket när jag satt igång och modellera. Större figurer som denna tenderar att säcka ihop till skillnad från modelleringspasta som mycket stadigare och hållbar. Jag fick göra det bästa av situationen, men det kändes inte helt kul att lämna ifrån sig en tårta som jag inte var nöjd med.

Hoppas att födelsedagsbarnet blev glad ändå och att tårtan föll in smaken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar