söndag 16 december 2012

Casper och Lindahs bröllopstårtor


Den 1 december gifte sig Casper och Lindah och jag fick den stora äran att baka deras bröllopstårtor. De blivande makarna tyckte om bröllopstårtorna jag gjorde till Daniel och Lindas stora dag så dessa fick vara inspirationen till Caspers och Lindahs tårtor. Färgtemat skulle vara vit, silver och lila, med stor vikt på att det inte fick vara lavendel lila :).

Tårtorna innehåller: 
Vit chokladmousse
Vit chokladsmörkräm
Täckt och dekorerad i sockerpasta


Hade gjort en massa hemmagjord sockerpasta som jag skulle täcka tårtorna med, men när jag står där och ska täcka dem så spricker vartenda lock jag kavlat. Panik var det minsta jag kände då. Efter ett samtal till Panduro på Marieberg och snäll personal som kunde lägga undan 2 kilo sockerpasta åt mig blev det att packa in sonen och min syster i bilen och i ilfart åka och köpa ny. Tur att de hade det hemma, annars vet jag inte vad jag skulle ha hittat på för nödlösning. 


Som alltid när jag ska baka till ett så speciellt tillfälle var jag lite extra nervös när de skulle komma och hämta tårtorna. Paret var jättenöjda med tårtorna och tyckte de var mycket finare i verkligheten, det var otroligt roligt att höra! 


Hoppas att er dag blev underbar, Carsper och Lindah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar